Ontwerpbureau Tusch, fellow partner van New Venture, ontwikkelde een nieuwe serie visuals voor New Venture’s communicatie-uitingen. Creative Head Marc Slingerland geeft ons een blik achter de schermen en vertelt hoe de visuals tot stand zijn gekomen.

Andere manier van denken

Marc legt uit dat het proces begon met het zoeken naar een concept waarmee ze konden visualiseren waar New Venture deelnemers voor staan. “New Venture ideeën komen tot stand doordat mensen op een andere manier naar zaken kijken en met innovatieve oplossingen komen. Deze mensen en hun ideeën moesten dan ook centraal staan in de uitingen.” Om dit te bereiken, heeft Tusch vier modellen ingeschakeld die op een ongebruikelijke manier zijn gefotografeerd. Fotografe Mona Alikhah daagde de modellen uit om buiten hun comfort zone te stappen- ze moesten liggend op de grond verschillende poses aannemen. Dit geeft een vervreemdend effect wat staat voor een andere manier van denken. In ieder pose zit een element van beweging en vooruitgang. “New Venture deelnemers zijn gedreven ondernemers die naar de top willen en hun start-up zo ver mogelijk willen brengen.”

Oude en nieuwe innovaties

Daarnaast moest er een manier worden gevonden om de innovatieve ideeën terug te laten komen in de visuals. “Daarom hebben we ervoor gekozen om symbolen van oude en nieuwe innovaties te gebruiken.” Het resultaat is een serie van uitingen die uitbeeld waar New Venture voor staat – ondernemers met innovatieve ideeën die samen bouwen aan het vergroten van de innovatiekracht van Nederland. New Venture draagt hieraan bij door deze ondernemers te helpen bij het schrijven van een solide businessplan en het vinden van de weg naar de markt.

new-venture-nieuws-artikel-tusch-graphic

Tusch

Tusch ontwikkelt communicatiemiddelen die passen bij de doelstellingen en identiteit van een organisatie. De visuele uitingen ondersteunen hoe een organisatie zich gedraagt. Website, huisstijl, brochures, presentaties, films en advertenties zijn dragers van deze identiteit die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en reflecteren de kernwaarden van een organisatie. Tusch ontwikkelde onder meer (online) campagnes voor ING, Binck en Gall&Gall. Voor meer informatie www.tusch.nl.

Meer nieuws

Terug naar boven Keplar Agency