1.000 euro voor de vijf start-ups die de afgelopen weken hebben laten zien hoe ze van een pril idee een succesvolle business gaan maken. De prijzen worden uitgereikt door New Venture op het hoofdkantoor van Aegon in Den Haag. De start-ups wisten een jury van gerenommeerde ondernemers en investeerders te overtuigen van de potentie van hun idee. De ANWB reikt een speciale prijs van eveneens 1.000 euro uit voor het meest veelbelovende idee op het gebied van duurzame mobiliteit.

” Het is goed om te zien dat in Nederland veel start-ups ontstaan die een grote impact gaan hebben” – Juryvoorzitter Maurice Beckand Verwee

De vijf winnaars hebben zeer uiteenlopende ideeën met één gemene deler: “ze hebben allemaal de potentie om de wereldmarkt te veroveren”, aldus jurylid en investeerder Henk van Groen. Neem PowerWindow, een bedrijf dat raamlicht converteert naar elektriciteit. “Ze maken gebruik van een groot onbenut potentieel en dat zou weleens een verandering van de complete duurzame energiemarkt kunnen betekenen”, zegt jurylid en investeerder in o.a. Iens Wout van der Wijk. Andere winnaars zijn Adjuvo Motion- de producent van een robotische armbrace waardoor mensen met een verlamming aan de arm sneller en goedkoper kunnen revalideren. Active Cues stimuleert fysieke en sociale activiteit bij ouderen met dementie door middel van interactieve animaties die geprojecteerd worden op een tafel en reageren op beweging. VSParticle ontwikkelt een revolutionaire techniek voor het produceren en integreren van nanodeeltjes, wat zorgt voor een drastische reductie van de ontwikkelingstijd en kostprijs van een nieuwe generatie producten bestaande uit deze minuscule deeltjes. Winnaar Batavia Dutch Coffee brengt een compleet nieuwe ijskoffie op de markt waarbij gebruik wordt gemaakt van een revolutionaire koffiezetmethode.

Safe Driving Insights wint de speciale ANWB Duurzame Mobiliteitsprijs met slimme sensoren die helpen gevaarlijke verkeerssituaties te voorkomen door het geven van intelligente feedback op het rijgedrag van automobilisten.

Maar de start-ups zijn er nog niet. Na deze haalbaarheidsstudie moeten de teams hun idee verder uitwerken tot een compleet businessplan. Op 25 juni wordt bekend gemaakt wie de meest innovatieve start-up van Nederland is. De winnaar krijgt 20.000 euro om zijn bedrijf verder uit te bouwen tot een Nederlandse toponderneming. De meest innovatieve start-up op het gebied van duurzame mobiliteit krijgt 10.000 euro.

Over New Venture

Het programma van New Venture wordt jaarlijks georganiseerd om innovatieve start-ups te helpen met het vertalen van hun idee naar een solide businessplan. New Venture en haar deelnemers worden hierbij belangeloos ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en de top van het Nederlandse bedrijfsleven. Deelnemers van New Venture komen uit alle sectoren en kenmerken zich door een hoog innovatief karakter, hun grote impact en potentiële groeimogelijkheden. In de afgelopen 16 jaar zijn meer dan 1.700 bedrijven succesvol gestart die hebben deelgenomen aan het programma. Gezamenlijk genereren ze meer dan een miljard euro omzet en hebben ze ca. 20.000 direct en indirecte banen gecreëerd.

New Venture Winnaars

Active Cues, Adjuvo Motion, Batavia Dutch Coffee, PowerWindow, VSParticle

Winnaar ANWB Duurzame Mobiliteitsprijs

Safe Driving Insights

Download persbericht

Meer nieuws

Terug naar boven Keplar Agency