Je hebt een goed business idee, maar wat nu? Het onderzoeken van de haalbaarheid van je business idee is cruciaal bij het opstarten van een onderneming. Om je op de goede weg te helpen organiseert New Venture het seminar Haalbaarheid. Tijdens dit seminar staat de haalbaarheidsstudie centraal.

Er kan een keuze worden gemaakt uit vier verschillende workshops waarvan je twee workshops kunt volgen. Onderwerpen die behandeld zullen worden zijn:

  1. Globrands Naming & Strategy
    Globrands Naming & Strategy is specialist in het ontwikkelen van merknamen. Al bijna 30 jaar zijn zij marktleider in de Benelux op het gebied van naamgeving en strategie. Ze ontwikkelden namen als Senseo, Thalys, Vifit, Essent, DigiD, Wisselgesprek en nog honderden andere.
    Een naam is meer dan een paar letters om iets aan te duiden. Een sterke en goedgekozen merknaam draagt bij aan het succes van een onderneming of product. Daarin is naamgeving vergelijkbaar met andere marketingdisciplines, zoals strategie, design en campagnevoeren.
  2. Waar let een investeerder op bij het lezen van een plan?
    Deze workshop zal ingevuld worden als een sparring sessie, waar er gekeken wordt vanuit het oogpunt van een investeerder. De focus zal vooral liggen op de markt. Dit houdt onder meer in: de marktomvang, marktaandeel en de concurrentie.
  3. Marktonderzoek
    De vraag die investeerders vaak aan innovatieve bedrijven stellen is: “Hebben jullie al marktonderzoek gedaan? En wat is daar uit gekomen?” Deze workshop behandelt marktonderzoek voor startende ondernemingen. Waarom doe je aan marktonderzoek? Welke manieren van marktonderzoek zijn er? Levert marktonderzoek meerwaarde voor iedere onderneming op?
  4. Start-up success? Get it right… right from the start!
    1 op de 12 start-ups slaagt. Waarom falen zovelen? Meestal omdat ze geen structuur volgen en hierdoor het balans tussen de volgende onderdelen niet goed krijgen:  Markt / Product / Team / Business Model / Funding. In deze sessie staan we vooral stil bij hoe je je zo goed mogelijk kan voorbereiden, en wel zo vroeg mogelijk in het ontstaan van het bedrijf, om direct structuur te krijgen en van meet af aan naar een balans toe te werken.

Programma

13 december 2013

12:45 Ontvangst
13:15 Opening door Emilie Bronsing, New Venture
13:20 Welkomstwoord door Hans van Slooten, Randstad
13:30 Plenair gedeelte: Starting Up Handboek, McKinsey & Company
13:50 Afsluiting plenaire gedeelte
14:00 Start workshop ronde 1
15:30 Pauze
15:45 Start workshop ronde 2
17:15 Borrel
18:30 Einde seminar

Locatie

Het seminar wordt georganiseerd in samenwerking met Randstad (Diemermere 25 te Diemen). Klik hier voor de routebeschrijving; er is voldoende parkeergelegenheid. Tevens is Randstad  goed te bereiken met het openbaar vervoer

Inschrijven

Je kunt twee workshops volgen deze dag. Meld je per e-mail aan door een eerste, tweede en derde voorkeur op te geven vóór maandag 9 december a.s. bij inge@newventure.nl. Vanwege beperkte capaciteit kunnen we je helaas niet altijd indelen bij de workshops van je eerste twee voorkeuren.

Aan het seminar zijn geen kosten verbonden.

Hopelijk tot 13 december 2013!

De seminars zijn in principe alleen bedoeld voor de deelnemers aan ronde 2 van New Venture en voor de coaches van New Venture. Je kunt nog steeds instromen in ronde 2 door je idee-omschrijving te sturen naar info@newventure.nl. Kijk hier voor meer informatie.
Als je geen deelnemer of coach bent, en toch graag wilt deelnemen, dan kan ik je op de reservelijst zetten en hoor je een week voor het seminar of er nog plek is. Voorwaarde is dat je het Starting Up handboek hebt aangeschaft.

Auteur: Inge Rakers

Inge is sinds 2013 Event Manager bij New Venture. Zij is o.a. het aanspreekpunt voor vragen over prijsuitreikingen, seminars en workshops.
inge@newventure.nl | LinkedIn

Terug naar boven Keplar Agency